5 tips for effektiv bilreklame

Ønsker du å nå ut til nye og potensielle kunder i ditt nærområde?

Ønsker du å nå ut til nye og potensielle kunder i ditt nærområde? Da er bilreklame en av de mest direkte og effektive metodene for markedsføring. Det gir deg en unik mulighet til å nå folk mens de er på farten.

For å sikre at din bilreklame gir maksimal effekt, bør du ta hensyn til følgende fem viktige faktorer:

1. Design: la bilen din snakke

En effektiv bilreklame må være iøynefallende og gi rask informasjon om virksomheten din. Du må likevel finne balansen mellom å være synlig, men ikke forstyrrende. Formen på bilen kan påvirke designet ditt. En designer vil arbeide for å få dekoren til å føles naturlig på bilen. Sporty biler ser kjempebra ut med dynamiske former og elegante skrifttyper, med mindre ideen er å være overraskende.

En stor betongbil kan for eksempel se fantastiske ut i knalle farger!

Hokksund Betong hybrid betongbil dekor folie på lastebil lastebil dekor

2. Tydelig melding: kort og kraftig

Hva om firmanavnet ditt ikke tydelig forteller folk hva du gjør? Å promotere navnet på bedriften din er fortsatt førsteprioritet, men det kan være smart med litt mer informasjon.

Sørg for at folk forstår hvem du er og hva du gjør med ord, bilder eller begge deler.

Om oss featured img

3. Målgruppe: vet hvem du vil treffe

Å skape gjenkjennelse er essensielt. En god bilreklame gjør firmanavnet til det mest fremtredende aspektet av bilreklamen. Sammen med et slagord og kontaktinfo vil potensielle kunder forstå hvilke bransje dere tilhører og hvordan de kan ta kontakt. Det viktigste er å få folk til å huske firmaet!

Tenk helhetlig og kryss markedsføringen på de flater du har tilgjengelig. Har du en god hjemmeside, kan f.eks. en QR-kode på bilen være en effektiv måte å sende kundene til din nettside.

Eksempelet under viser hvor tydelig logoen er. Denne har ikke behov for mer informasjon om hva bedriften kan tilby.

Foliering av varebil for Turlid Transportservice

4. Utforsk kreativiteten

Når du designer bilreklame, er det en perfekt mulighet til å tenke stort. Bruk store bokstaver og levende farger. Jo mer iøynefallende designet er, desto bedre. Det er viktig å huske at publikum kun har noen få sekunder til å absorbere budskapet. Det å være tydelig er avgjørende! Sørg for at firmanavnet og logoen er synlig fra alle vinkler. I tillegg kan du bruke farger som virkelig skiller seg ut fra det vanlige bilde på veiene.

Dette eksempelet tydeliggjør logoen og benytter et mangfold av farger, ikke slik man ser på veien hver dag.

5. Vedlikehold: Hold det dynamisk og aktuelt

Bilreklame bør ikke være statisk. Regelmessig vedlikehold er viktig for å sikre at ditt budskap eller melding fortsatt er relevant. Endre bilder eller tilbud i tråd med sesong, trender og kampanjer.

Alt i alt, bilreklame er en utmerket måte å nå ut til potensielle kunder i ditt nærområde. Med et godt design, tydelig melding, innsikt i din målgruppe, kvalitetsmaterialer, og vedlikehold, kan du oppnå en imponerende avkastning på din investering.

Så hvorfor nøye seg med å kjøre usett når du kan få din virksomhet til å skille seg ut på veiene?

Les også: Vaskeanvisning – slik tar du vare på dekoren.

Noen av våre prosjekter

  • Vi fikk gleden av å fornye det visuelle uttrykket til Revacs bilpark, hvor vi startet med en helt ny lastebilhytte fra Volvo. Den opprinnelige og originale hvite lastebilen ble transformert da vi heltfolierte den i Revacs karakteristiske grønnfarge, med logoen deres integrert som et unikt og stilig mønster.

  • Vi er stolte av å ha fått oppdraget fra Å Energi med å omprofilere og foliere hele deres bilpark etter en vellykket rebranding. Vår rolle omfattet produksjon av skreddersydd spesialfolie, helfoliering og dekor.